7 tips for å få det meste ut av renholdet
Gratulerer! Hvis du leser dette har du enten bestilt renhold, eller så er du bare et par klikk unna. Dette betyr at du allerede er et steg nærmere å skape en positiv endring: både i hverdagen din og i livet til våre fantastiske renholdere. Dette er vi super glade for! For å sikre at vi bruker hvert eneste minutt i ditt hjem på å gjøre deg like glad, har vi laget en liste med våre beste tips for å spare mer tid til selve rengjøringen!
1. Sjekk at utstyret er i orden
Visste du at støvsugeren og moppen kan utgjøre en stor forskjell i kvaliteten på renholdet? I Freska er vi stolte over å ansette de beste renholderne –– men selv Klæbo trenger riktig utstyr for at talentet skal skinne gjennom. I vårt tilfelle bør støvsugeren ha et godt sug, og være lang nok til at man ikke trenger å bøye seg når man bruker den. Det bør også være ekstra støvsugerposer tilgjengelig ved behov.
Langtids ryggskader er blant hovedgrunnene til at mange renholdere må pensjonere seg tidlig fra bransjen, noe vi alle kan si oss enige i at vi ikke ønsker å forårsage. Derfor er det viktig at utstyret kan brukes uten risiko for skader. Dette gjør det også enklere for renholderne å oppnå det beste resultatet hjemme hos deg. Så la oss inngå en løfte om å sjekke støvsugeren og moppen regelmessig.
2. Sørg for at vi har tilgang til hjemmet ditt
Denne virker kanskje åpenbar, men du ville blitt overrasket over hvor mange ganger våre renholdere har ringt oss i full panikk fordi de ikke kommer seg inn i et hjem som de hadde gledet seg til å vaske. Derfor er det slik at hvis din renholder ikke kommer seg inn etter 15 minutter, og vi ikke har fått noen kontakt med deg i mellomtiden, så har renholderen lov til å dra videre. Merk at du likevel vil belastes for avtalen, siden vi syns våre renholdere fortjener en full lønn og forutsigbarhet.
Husk å alltid skrive leilighetsnummeret i tillegg til nummeret på bygningen.
Ved å gi oss nøkkelen trenger du ikke være hjemme ved hver rengjøring å slippe oss inn. Dette gjør livet lettere! Bare ta kontakt med vår hyggelige kundeservice for å ordne med nøkkeloverlevering. Hvis ingen er hjemme ved avtalt tid og du er avhengig av en nøkkelboks eller en alternaltiv inngangsmåte, så er vårt beste tips å sjekke at det faktisk fungerer. For, selv om det hadde vært kjempekult, så er vi ingen MacGyver.
3. Fjern leker og skittentøy fra flater som skal vaskes.
Dette tipset kan spare masse tid! Ved å fjerne leker og skittentøy fra flatene som skal vaskes, kan vi bruke tiden på det som virkelig teller; å få hjemmet ditt skinnende rent!
4. Bestill ekstra tjenester i forkant
Se for deg å dra på svømmetrening uten svømmedrakten. Du hadde følt deg helt uforberedt for oppgaven som skulle utføres. Det er slik våre renholdere føler seg når de blir spurt om å utføre en ekstratjeneste på dagen. Så et annet bra tips for å få mest mulig ut av Freska renholdet, og for å unngå misforståelser, er å bestille kjøleskapsvask, ovnvask, vindusvask og søppelsorteringsvask i forkant. På denne måten kan vi sørge for at vi både har nok tid og de riktige folkene på saken! Vår hyggelige kundeservice hjelper deg gjerne med å sette opp ekstratjenester.
Våre renholdere reiser ikke rundt med ovnsvask da det er svært etsende. Så når du bestiller vask av ovn er det viktig at du sjekker at du har nok ovnsvask spray hjemme.
5. Plasser alt utstyret på en synlig plass
Et annet tips for å spare mer tid til selve rengjøringen er å legge alt utstyret (mopp, støvsuger, ekstra støvsugerposer, søppelkasse ute, ovnsrens) ved inngangen eller å legge igjen en detaljert beskrivelse om hvor vi finner det i Freska appen.
6. Møt renholderen ved parkeringsplassen hvis de trenger gjestekort
Dette tipset sparer masse verdifull tid, og hjelper oss virkelig med å unngå unødvendige parkeringsbøter. Et annet tips er å forklare hvor vi kan parkere i Freska appen i forkant av renholdet. Din renholder vil digge deg for det!
7. Kommuniser spesielle behov og prioriteter for hvert renhold
Vi hører ofte at kommunikasjon er nøkkelen. Etter nærmere 1 million renhold kan vi helt klart si at god kommunikasjon vil forbedre din Freska opplevelse!
Har du noen spesielle ønsker eller noe du ønsker at vi skal prioritere? Da er det smart å dele dette med din renholder, gjerne i Freska appen, eller ved å kontakte vår kundeservice før avtalen.
Vårt mål er å levere en 5-stjerners opplevelse hver eneste gang, så et annet godt tips er å legge igjen en vurdering og tilbakemelding til oss etter hver avtale. Om det er tilbakemelding på noe vi kan bli bedre på, eller om du er superfornøyd, så blir vi glade for å høre fra deg!