Velkommen til en enklere hverdag

Nyt et rent hjem med god samvittighet! Vaskehjelp fra Freska gjør livet enklere for din venn og for tusenvis av andre kunder. Nå kan du få 500 kr i rabatt på husvasken ved å bruke koden du fikk fra din venn.

✔️ Sosialt ansvarlig og bærekraftig ✔️ Enkel og trygg bestilling ✔️ Alltid 100% fornøydgaranti ✔️ Ingen bindingstid

Så enkelt er det

  1. Fortell oss størrelsen på ditt hjem og hvor ofte du ønsker hjemmerengjøring.

  2. Velg det tidspunktet som passer deg best og tilleggstjenester.

  3. Legg til din informasjon og velg betalingsmåte - rabattkoden du har mottatt legges automatisk til i din bestilling!

Fornøyde renholdere = Fornøyde kunder

5/5 stjerner

"Vi er så fornøyd med vår faste renholder, Maria. Hun er utrolig hyggelig og fleksibel. Det er alltid en glede når hun er hos oss."

5/5 stjerner

"Vi er kjempefornøyde med jobben Zoe gjorde hos oss! I tillegg til et meget grundig arbeid, er hun veldig behagelig, blid, hyggelig og tillitsvekkende. Full score fra oss!"

5/5 stjerner

"Jeg går snart tom for superlativer... Makan til dyktig renholder. Det er så reint og fint overalt. Håper virkelig vi kan beholde Gabrielle. Hun er toppers!"

5/5 stjerner

"Vår renholder er perfekt på alle måter. Hun gjør alltid det lille ekstra, som det å plassere kosedyr på sengen til barna. Ting som ikke er nødvendig, men likevel utrolig fint."

Inkludert i hjemmerengjøringen

Sosialt ansvarlig og bærekraftig vaskehjelp? Ja takk! 💙 Våre dyktige renholdere er klare til å ta fatt på følgende oppgaver hos deg.

Dette gjøres i alle rom
  • Alle flater under 180 cm rengjøres
  • Støvsuging av gulv og tepper
  • Mopping av gulv hvis gulvmaterialet egner seg til det
  • Flekkfjerning på dørkarmer, dørhåndtak og brytere
  • Speil og glass i boligen, eksempelvis glassdører (vinduer er ikke inkludert)
  • Fjerner avfall dersom kunde gir renholder tilgang til søppeldunk
Kjøkken
  • Alle flater (der renholder har tilgang, under 180 cm)
  • Rengjøring av vask og armatur
  • Mikrobølgeovn, komfyr og oppvaskmaskin rengjøres på utsiden
  • Vi setter inn i oppvaskmaskinen om ønskelig
  • Rengjøring av annet kjøkkenutstyr som blender, kaffetrakter og brødrister
  • Speil og glass (vindusvask kan bestilles separat)
  • Mopping av gulv hvis gulvmaterialet egner seg til det
Bad
  • Servant og armatur
  • Badekar og toalett
  • Dusjkabinett og dusjvegg
  • Alle flater (der renholder har tilgang, under 180 cm)
  • Mopping av gulv hvis gulvmaterialet egner seg til det
  • Speil og andre glassoverflater (vinduer er ikke inkludert)
Soverom
  • Re opp sengen
  • Bytting av sengetøy hvis nytt sengetøy er lagt frem
  • Mopping av gulv hvis gulvmaterialet egner seg til det
  • Alle flater (der renholder har tilgang, under 180 cm)
  • Speil og glassoverflater (vinduer er ikke inkludert)
Tilleggstjenester
  • Stryking (omtrent 5-7 skjorter) (30 min)
  • Innvendig rengjøring kjøleskap (45 min)
  • Innvendig rengjøring av ovn (60 min)
  • Rengjøring av avfallssortering (15 min)
  • Vårrengjøring bestiller her
  • Vindusvask bestilles som et eget produkt her
  • Flyttevask bestilles her
Oppgaver som ikke er inkludert

For å unngå misforståelser, følgende tjenester er ikke inkludert:

  • Rengjøring og støvtørking av vegger og tak
  • Fjerning av flekker som for eksempel mugg, kalk, sopp og annet som kan komme av mangel på regelmessig vedlikehold
  • Rensing av sluk
  • Rengjøring av avtrekk og vifter
  • Flytting av tunge møbler og gjenstander
  • Vask etter oppussing/byggestøv

Vi investerer i mennesker

Ved å velge Freska viser du at du er samfunnsbevisst og bryr deg om renholderne sin velvære - og vi digger deg for det!

Visste du at 70% av vår timepris går til å betale våre renholdere? Dette inkluderer timelønn, reisetid, sykepenger, feriepenger, pensjon, arbeidsgiveravgift og yrkesskadeforsikring til våre fantastiske renholdere.

Hvorfor blir 20% av vår timepris brukt på administrasjon? For våre renholdere dekker dette utgifter som utstyr, arbeidsklær og bøker til norskkurs. Det resterende dekker forsikring, kontorlokaler, lønnskostnader og goder som feriepenger, sykepenger og pensjon for kontoransatte. Tredjepartskostnader som medlemskap i Virke og Miljøfyrtårn-sertifisering er også inkludert i denne kostnaden.

Used in email templates

"Jeg er et eksempel på at renholdere kan vokse og lære nye ting i Freska.⁣"

Egle startet som renholder i Freska for to år siden. Nå jobber hun som vår opplæringsansvarlig i Oslo og bruker sin erfaring til å rekruttere de beste renholderne i bransjen.

Hvordan velges våre renholdere? Vi mottar tusenvis av søknader hvert eneste år. Etter en omfattende rekrutteringsprosess bestående av evaluering, utvelging, opplæring og en ferdighetstest er det under 5% som til slutt blir ansatte i Freska. Vår høye standard resulterer i den renholdskvaliteten og unike kundeopplevelsen vi er kjent for.

Gjør husvasken med en swipe

Få full kontroll over husvasken med vår app:

  • du kan se kommende avtaler
  • få påminnelser om avtaler
  • gi instruksjoner til renholderen
  • finne nytt tiedspunkt for beste avtale ved behov, dele vervekoden din - og mye mer!

Les mer om vår app her

Hvorfor Freska?

Enkelt å bestille

En vaskehjelp skal gjøre ting enklere i hverdagen! Velg tidspunkt, book og administrer renholdsavtalen din online eller i appen.

Profesjonell og ansvarlig

Alle våre renholdere er nøye utvalgt, trent og testet, og mottar allmenngjort tarifflønn, pensjon, betalt ferie, sykepenger og andre goder.

Ingen binding

Du er vår kunde fordi du liker oss, ikke fordi du må.  Avtalen kan endres eller pauses når det passer deg. Du er alltid velkommen tilbake.

100 % fornøydgaranti

Vår kundeservice er tilgjengelig for å sørge for at du alltid blir fornøyd. Som kunde er hjemmet ditt forsikret opp til 10 millioner kr.

Vi har fullført over

1,000,000

renholdsoppdrag!

Våre kunder er veldig fornøyde

4.7 /5

Takket være høy kvalitet, eksepsjonell service og et øye for detaljer får vi veldig gode tilbakemeldinger fra våre kunder.

FAQ

Hva gjør jeg når renholderen kommer?

Vi anbefaler at du er hjemme første gang for å vise renholder rundt. Dersom du har noen spesielle hensyn som må tas, og spesielt hvis du har eget utstyr, er det viktig å få dette frem ved første møtet. Våre renholdere er fagfolk på sitt felt, så du trenger ikke å bekymre deg. De vet også hvordan de skal spørre om ting dersom det er nødvendig.

Må jeg rydde før renholderen kommer?

Det er ikke et krav at du må rydde før renholderen kommer. Vi opplever imidlertid at de fleste ønsker at tiden først og fremst skal bli brukt på renhold. Jo bedre det er lagt til rette - jo mer tid er det til selve vaskingen.

Bruker dere miljøvennlige rengjøringsprodukter?

Det gjør vi! Vi ønsker å beskytte miljøet, din helse og vår egen.

Har renholderen min med seg alt utstyr?

Det vi trenger fra deg er at en bøtte, moppestang og støvsuger er i hus. Sjekk at støvsugeren ikke har full pose, så får vi gjort ordentlig rent! Alt annet utstyr stiller vi med.

Hva om renholderen kommer for sent?

Kundeservice informerer deg på forhånd dersom din renholder er forsinket og vil løse situasjonen etter beste evne slik det passer deg. Varigheten på rengjøringen vil ikke bli påvirket av forsinkelsen.

Kan jeg være hjemme under rengjøringen?

Selvfølgelig kan du det! Ved første rengjøring er det vanlig at du er hjemme og gjerne viser renholder litt rundt i boligen. Videre vil vi anbefale at renholder får arbeide i fred og ro, men dette er selvsagt helt opp til deg.